برندهای پول ساز: سرمایه ملموس و ناملموس در عصر مدیریت دانش

در سال 1929 نسبت سرمایه ملموس و ناملموس کسب و کار 70 به 30 بود. در سال 1990 این نسبت به 37 در برابر 63 رسید و همچنان رو به کاهش است.
برای مثال داراییهای خالص شرکت Merck در سال 1986 حدود 12 درصد ارزش بازاری آن، در سال 1996 داراییهای شرکت کوکا کولا تنها 4 درصد از ارزش بازاری و داراییهای مایکروسافت تنها 6 درصد ارزش بازاری آن را پوشش می داده است.

                                                     "کتاب مدیریت دانش/ دکتر بهروز قلیچ لی، سمت"

نسبت داراییهای فیزیکی و تجهیزات شرکتهای فوق، امروز به مراتب بسیار کمتر از ارزش بازاری شرکتهاست. این امر نشان میدهد که مدیریت دانش و سرمایه های فکری تا چه اندازه توانسته به پیشتازی شرکتهای بزرگ دنیا کمک کند.

+ نوشته شده در  ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ساعت 0:8  توسط بیات  | 

 
صفحات وبلاگ
123456789101112