برندهای پول ساز: سرمایه ملموس و ناملموس در عصر مدیریت دانش
در سال 1929 نسبت سرمایه ملموس و ناملموس کسب و کار 70 به 30 بود. در سال 1990 این نسبت به 37 در برابر 63 رسید و همچنان رو به کاهش است.
برای مثال داراییهای خالص شرکت Merck در سال 1986 حدود 12 درصد ارزش بازاری آن، در سال 1996 داراییهای شرکت کوکا کولا تنها 4 درصد از ارزش بازاری و داراییهای مایکروسافت تنها 6 درصد ارزش بازاری آن را پوشش می داده است.
"کتاب مدیریت دانش/ دکتر بهروز قلیچ لی، سمت"
نسبت داراییهای فیزیکی و تجهیزات شرکتهای فوق، امروز به مراتب بسیار کمتر از ارزش بازاری شرکتهاست. این امر نشان میدهد که مدیریت دانش و سرمایه های فکری تا چه اندازه توانسته به پیشتازی شرکتهای بزرگ دنیا کمک کند.
برای مثال داراییهای خالص شرکت Merck در سال 1986 حدود 12 درصد ارزش بازاری آن، در سال 1996 داراییهای شرکت کوکا کولا تنها 4 درصد از ارزش بازاری و داراییهای مایکروسافت تنها 6 درصد ارزش بازاری آن را پوشش می داده است.
"کتاب مدیریت دانش/ دکتر بهروز قلیچ لی، سمت"
نسبت داراییهای فیزیکی و تجهیزات شرکتهای فوق، امروز به مراتب بسیار کمتر از ارزش بازاری شرکتهاست. این امر نشان میدهد که مدیریت دانش و سرمایه های فکری تا چه اندازه توانسته به پیشتازی شرکتهای بزرگ دنیا کمک کند.
+ نوشته شده در ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ساعت 0:8  توسط بیات
|